操心術外伝 ~綾河博士のHENTAI事件簿~|STUDIO邪恋

2011/5/23

Energy crisis

  Hello everybody, today I would like to begin by talking about the energy crisis. Do we need the nuclear energy? Let me start at the head, the next argument is based on global point, not the situation in Taiwan. So,do we need the nuclear energy? My answer is “of course we need…for now” . A proverb says “Of two evils choose the less”.

  The next issue I would like to focus on the current development renewable energy ?”. Well, that is a good question. The solar energy is good, but its efficiency is too low. Its energy conversion efficiency is only 15% ( the nuclear is 42 to 57% ). The efficiency of newest solar cells is 40%, but so far it still lies in the labs. The source of wind power is not stable enough and there are not many suitable places for the tidal and geothermal power.

  Despite the fact that there is the nuclear waste, we have the technology to store it. For example, the storage area in Nevada can store the waste over ten thousand years. The nuclear waste is dangers, that is right, but with the good policy, we can manage the situation well. Let me give another example, there are over 1.2 million people are killed by car accident, but no one say “we don’t want the car”. Why? Because we have detailed plans and rules.

In conclusion, I would like to reiterate that we need the nuclear for now. Nuclear can be repeal, but not few years later.

2011/5/22

魔法少女小圓DVD聲優講評第二集

本集嘉賓是人物設計蒼樹梅老師!

其實這集應該是蒼樹老師專訪了

蒼樹老師聲音好軟啊,而且比悠木碧還小隻啊!(148vs145cm)

老虛一開始有指定每人的代表色,不過蒼樹老師改掉了一些,像小焰就改了。
(網路流傳小焰一開始設定是紅髮,不過在講評中未提及)

角色創作最好想的是小圓與小焰,想最久的是沙也加。因為個性比較像男孩子,如果外型也像男生整體會太過陽剛。

老虛的指令:QB請盡量畫的可愛些

對新房與shaft的看法:非常有獨創性的一群人,但又非常冷靜客觀。

齋藤看完蒼樹老師的畫:哇這什麼超可愛的!
看完劇本後:啊咧~?怎麼一堆苦悶的台詞啊?

試音會蒼樹老師也有去,還以為老師也要像向陽素描一樣客串一角。不過只是到場沒有參與試音啦

蒼樹老師:想半夜獨自一個人關燈看這部呢(把這當恐怖片了喔!)

蒼樹老師:角色創作好後我也是名觀眾,每週跟大家一起在電視機前觀看,一起期待著下週的發展。

齋藤聽了梶浦的音樂,全身血液感覺倒流而且還發出"啊啊啊"的聲音

讓我蠻意外的是靈核跟武器設計也是蒼樹老師設計的

本集最大爆點:小圓筆記本上的圖是悠木碧看了蒼樹老師的畫後自己畫的

下周嘉賓預測:應該是水橋香織(麻美)吧,再不輪到她以後就沒機會了。

私心希望嘉賓:既然蒼樹老師都登場了,我希望梶浦由記老師也能出現。老虛登場的話會血濺錄音室吧XD。

2011/5/6

電波女與青春男 03

粒子同學特製飲料,作法:將各種飲料以直覺自由搭配。

從嘴裡射出光線還蠻驚恐的

粒子果然是可愛魔神啊!

兩人在咖啡廳這樣沒問題嗎?

恐怖的女女姑姑抽鬼牌時間

真再度自爆了啦,這個味道控

喔喔喔喔!!!I can' not fly!!!!

電波女與青春男 02

艾利歐:(疑似暗指Angel Beat!等作品的電波語)
真:竟有這種事!(棒讀)

其實這還蠻好用的,舉例:
Yuki.N:資訊統合思念體製造與有機生命體接觸用聯繫裝置....
John Smith:竟有這種事!(棒讀)

可愛魔神粒子同學(我就說我叫...)

仔細看真的腳踏車座墊矮好多啊(艾利歐高度?)

一般是在海灘出現的"喔呵呵~來追我啊"腳踏車版

頭頂大概實施過農地改革或品種改良的前川同學

取代原作第一集路人A戲份的的本作最大反派(誤)米奇同學

出現了!本集最期待會怎麼表現原作的畫面:站立版大法師!

Q版畫面很有小說封底的感覺

本集精選畫面,捲棉被GIF檔期待中

三明治女從電線桿後面走出來還蠻像反派登場的

與三明治女的對話。BGM:艾利歐的掙扎聲

這截圖還真的很像反派XD,而且是奸詐型的那種

媽呀這月亮是要撞地球了嗎?

下集預告:I can not fly(暫定)

2011/5/1

亜種王

它的世界觀還蠻有趣的,

故事發生在精靈(長獸耳那種)成為社會階級上層的世界(人類雖不是奴隸但階層較低),然而主角挖掘遺跡時發現精靈是過去人類製造的具智力可自我繁殖的人造生物,後來文明毀滅大部分人類死亡,剩下來的人們隨著歲月卻逐漸遺忘這件事。(這不是日文18X)